söndag 10 juni 2012

Trädgårdens höjdpunkter


En av mina klematisar som blommar mycket nu. Vet tyvärr inte vad den heter. Den verkar vara härdig för den är en av de få som jag har som inte måste börja om från noll varje vår. Är så nöjd för flera Klematisar har dött bort under vintrarna i min trädgård.






En härlig Backsippa som nyss slagit ut i blom. Tycker så om dessa luddiga, gulliga sippor. Mina barn brukade kalla deras blomknoppar för små kattungar när de var mindre.



En roslikande Tulpansort som jag först planterade på ett väldigt torrt och ogästvänligt ställe och som jag sedan flyttat på och nu äntligen blommar de! Blombladen är vackert skuggade i mörkt rosalila. De tar sig bra mot de mörkt brun/röda bladena i bakgrunden. (som jag inte vet namnet på.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar