torsdag 7 juni 2012

Plantbytarträff

Varit och införskaffat mig en hel del nya blommor på Plantbytarkvällen i Gamla Vasa. Alltid lika trevligt med lite nytt. Förståss var där mycket som man redan bytt till sig tidigare, men några små små guldkorn hittade jag. Är ju "pytt" på Pioner och lyckades ha hem en liten planta nu igen. Börjar ha ett par nu och väntar bara på när de skall stora nog att börja blomma. Några har knoppar i år så det blir en överrraskning. Två Klematisar hittade jag också, och en rosa höstanemon. Tyvärr hann jag inte nappa en annan Klematis som jag siktat in mig på och en till Anemon. Dessutom lyckades jag få slut på det mesta som jag hade med i år. Inte kul att behöva dra med sig hem plantor som man inte har någon nytta av.. Min mynta hade gått bra åt och Purpurklätten även vita Lupinerna.






Hade Isak och Elisabeth med mig och de var alldeles uppvarvade. De plockade ivrigt åt sig i sina påsar. Sen blev det att börja rensa deras igenväxta blomland och förstora dem. Allt skulle ske omedelbums. :) Nyhetens behag antar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar