torsdag 17 maj 2012

En ledig trevlig dag

Varit en skön dag. Trevligt med en extra ledig dag mitt i veckan. Dessutom då man har en extra dag till i morgon. :) Hann göra en hel del i trädgården. Lite blött och duggigt men skapligt varmt. Var väl runt 14 grader mitt på dagen. Och det är man nöjd med nuförtiden då värme är en bristvara. Iklädd min illröda "regnsyyt" ;) satt jag på knä och tampades med maskrosor och långrot. Fick ett jättebra verktyg häromdan som funkade jättebra på maskrosutrotning. (Tack Annika.) :)
Nu har jag inte många rabatter kvar att städa upp i. Sen får jag börja ta itu med trevligare saker som planering och omplantering. Brukar flytta av och an på plantorna tills jag blir riktigt nöjd. Vissa blomster som kikar upp har jag inte ens en aning om vad det är. Kan vara något som jag som hastigast stoppade ner någonstans i höstas bara för att få det att övervintra. Hade en hel del med mig hem ifjol från http://odlingensvanneriwasa.blogspot.com/




En liten skymt av vad som komma skall. Otroligt att det kommer att se så här ut om två månader!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar